Zoek

10 mei 2016 - Mlilwane Wildlife Sanctuary, Swaziland

Mogelijk tijdens de schoonmaakactie na de ongewenste komst van de apen, mogelijk een ander moment maar in elk geval zijn twee van de 4 sleutels van de camper zoek.

Deze twee sleutels zijn van belang voor het vullen van de watertank en het legen van de toilet. Na veel gezoek, gesteun en irritaties geven we het op en bellen met de camperverhuur BOBO. Zij raden ons in eerste instantie aan om naar een slotenmaker te gaan en de sloten te vervangen. Na diverse telefoontjes, smsjes en andere contactmomenten stelden zij ons voor dat zij reservesleutels gaan versturen (met een zelfstandig postbedrijf, dit in verband met de vele stakingen van de overheidsbedrijven) en dat wij dit in een naburige stad gaan ophalen. We wilden ons plan niet teveel hier op afstemmen en zijn zodoende naar St. Lucia gegaan. Redelijk bewoonde wereld voor onze begrippen. Een paar restaurantjes, diverse boeking bureaus voor diverse excursies en zowaar nog een BOBO camper langs de weg. Met gemengde gevoelens zagen we al snel onze vrienden uit Vught.Na een kort praatje, wat ging over de slechte kwaliteit van de naburige campings ging ieder zijn weegs. Hoewel we de mensen best aardig vinden hadden we niet veel behoefte naar dezelfde camping te gaan. We hebben ons uiterste best gedaan en verschillende campings bezocht die blijkbaar een winterstop hadden. Dan toch maar naar Sugar Loaf. De camping ligt redelijk dicht bij het strand, vlakbij een riviermond met diverse krokodillen(vanmorgen al 6 gezien) en nijlpaarden.Gezien de omstandigheden leek het mij beter om redelijk snel, nadat de duisternis is ingevallen, naar binnen te gaan in onze beschutte camper. Blijkbaar zijn de Hippo's met name in tijdens de nacht actief zo blijkt uit de waarschuwingsborden langs de kant van de weg. Vandaag, na twee dagen regenachtig weer schijnt de zon weer volop. We gaan eens kijken welke excursie(met de boot nijlpaarden bekijken of een open safari door het naburige wildpark) we gaan ondernemen.

1. Rikky:
    11 mei 2016
    Zo leuk om jullie verhalen te lezen!
  2. Danielle:
    12 mei 2016
    Ben benieuwd hoe het verder is gegaan met de sleutels.