Reizen

2 juni 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Nog 1 nacht zonder vaste verblijfplaats. We informeren bij Suzanne , de eigenaar van de air en B wat we vanaf thuis al hebben geboekt , of we 1 nacht eerder terecht kunnen. Helaas is het appartement al vol en moeten we nog een nachtje overbruggen. De eigenaar van het guesthouse in Muizenberg is een behoorlijke kletskous en zoekt voortdurend contact met Ruud. Wil ons ook graag begeleiden bij het bezoeken van wijnhuizen. Ruud laat de gastheer vriendelijk weten dat we dit geheel zelfstandig gaan ondernemen.

Na de ervaring van gister hebben we bedacht tijdig een slaapplaats te gaan zoeken , nadat we eerst de camper volledig leeghalen en schoonmaken zodat we deze woensdag 1 juni kunnen inleveren bij BOBO.

Op een enorme parkeerplaats, omgeven door hekken en camera’s zijn we gaan poetsen en opruimen. Wat een heerlijk gevoel. We hebben volop genoten van de camper en afgezien van de aanvaring met het hek heeft de auto uitstekend stand gehouden.

We rijden verder langs een prachtige kustweg, stoppen onderweg even om wat pinguïns te bekijken. Met snelle pas lopen we over een soort loopbrug om pas na 10 minuten te ontdekken dat er heel veel pinguïns vlak onder ons, tussen de struiken lagen.   Daar kwam dus die vreselijke stank vandaan.

Wat een slome beesten, lodderig keken ze ons aan maar dat was ook het enige teken van leven dat zij lieten zien.

Rond ongeveer 15.00 uur besluiten we de guesthouses links te laten liggen en een hotel te nemen. Het hotel biedt ons zekerheid een ruime parkeerplaats en veel privacy. Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat..

We slapen in een cabanna, een ruim opgezet appartement voorzien van ligbad en douche. Vanuit ons appartement hebben we zicht op de Tafelberg en de oceaan!

Zelfs in ons appartement is het niet warm en maken we gebruik van de elektrische kachels die er staan.

De volgende ochtend, na het ontbijt, loopt Ruud wat ongemakkelijk met het chemisch toilet  van de camper door de ondergrondse parkeergarage, om deze te legen. De laatste handeling voordat we de camper rond 10.30 afleveren op een industrieterrein aan de rand van Kaapstad. De grote en vriendelijke man die de controle uitvoert slaat nauwelijks acht op de , toch wel behoorlijke zichtbare , schade. We hadden dit al wel telefonisch gemeld. Gelukkig hebben we de foto’s nog (en zijn we goed verzekerd)

De man brengt ons naar het vliegveld alwaar Ruud een VW polo heeft geregeld (heden ochtend) voor de komende week.

We vervolgen onze weg rond 12.00 uur richting Kaapstad centrum en nadat we binnen een half uur een pizza moesten eten(dit in verband met de parkeertijd van max. 1 uur) rijden we naar ons laatste adres in Zuid Afrika.

Na eerst te worden verwelkomd door gekef van honden, en ik dus angstvallig in de auto blijf zitten; komt Suzanne aangereden.

Ze laat Ruud het appartement zien en nadat mij verzekerd is dat de honden alleen in het huis van de eigenaar blijven, durf ik mij uit de auto te begeven.

Het appartement is prachtig, eigen zwembad op het balkon, uitzicht op oceaan en het Robbeneiland. We blijken op ons op loopafstand van winkels de liquer-store (niet onbelangrijk) en restaurants te begeven.

Het zal niet moeilijk worden ons hier in Kaapstad en omgeving te vermaken.

En wat heerlijk om een vaste verblijfplaats te hebben.

1. Danielle:
    8 juni 2016
    Tjee, het staartje van jullie fantastische reis. Ben toch vooral benieuwd naar het verbale live-verslag.