Sleutels achterna

14 mei 2016 - Durban, Zuid-Afrika

BOBO verhuur geeft aan dat we de reservesleutels (die we inmiddels toch echt nodig hebben in verband met het legen van de toilet) kunnen ophalen op een post office in Ballito. Een kustplaats op ongeveer 160 km afstand.
Nadat we nog een boottochtje hebben gedaan bij St. Lucia en vele nijlpaarden, waaronder zelfs twee jonkies, hebben mogen aanschouwen vonden we het prima om weer door te trekken.
Vlakbij Ballito zagen we een verwijzing naar een camping staan die, zo hoopten wij, langs de zee zou staan.
Sterker nog we wilden graag een plaatsje met uitzicht op zee. Na dit te hebben aangegeven aan de zuid Afrikaanse eigenaresse, een struise dame die al patat en koud vlees etend, ons te woord stond, wachten we geduldig af.
Ja, er was een plekje met view at te sea maar dit maar tot uiterlijk vrijdag, zo vertelde zij ons.
We gingen lopend het vrij kleine en overvolle terrein op, om vervolgens de keuze te hebben uit drie plekken vlak langs zee! Overweldigend, en onbeschrijfelijk mooi. Een enorm geluid van de woeste golven; vlak voor de camping een soort fort waarin een heus zeewaterzwembad in is gecreëerd. Al heel snel kiezen we, in onze ogen voor de mooiste plek.
Opnieuw wachtte ons een aangename verrassing. De eigenaresse vraagt of Ruud al ouder is dan 60 jaar want dan krijgt hij seniorenkorting. Ruud rende (en dat op zijn leeftijd) naar de camper om middels zijn paspoort te bewijzen dat dit inderdaad het geval is. Dit was eigenlijk niet nodig want helaas voor Ruud werd hij op zijn grijze ogen geloofd.
We wisten dat we na twee nachten weg zouden moeten maar wat hebben we hier genoten. Gezwommen, de zon zien opkomen in zee! gewandeld langs de kustlijn, Ruud gevallen in de sterke branding en romantisch gedineerd aan ons eigen plastic tafeltje voor de camper. (kant en klare macaroni met augurk)
De sleutels zonder al teveel problemen opgehaald. Vreemd was nadat we, wat achteraf bleek te vroeg stopten, er een blanke man vanaf een terras aan ons vroeg of we ons even bij hem wilde op frissen.?? En dat terwijl we toch echt al op de camping hadden gedoucht.
Ook aan deze twee paradijselijke dagen een eind gekomen en vanmorgen op weg naar Durban gereden.
Ruim een uur rijden en we besloten tevoren alvast naar een camping te gaan. Dit omdat de camping waar we vandaan kwamen in het weekend vol zou zijn.
De camping Natures Heaven ligt 14 km. vanaf Durban en in tegenstelling tot wat we dachten zijn we hier weer ongeveer de enige. Dit vinden we niet meer vreemd, het is hier eigenlijk winter en er zijn geen schoolvakanties.
De plaats die we hebben gekozen is ruim en we kijken uit op een groen park.
In de ochtend naar Durban gegaan, een fiets gehuurd om langs de boulevard te rijden. De verhuurder van de fiets zei zeer nadrukkelijk dat we niet achter de boulevard Durban in mochten gaan. Het is hier zeer gevaarlijk en crimineel, zo vertelde de man.
Hoewel Ruud eigenlijk te eigenwijs is om deze raad op te volgen hebben we dit toch maar gedaan.
In de loop van de middag nog even gezwommen en gesprongen in de branding waarbij Ruud bijna zijn zwembroek verloor.
Straks nog even kijken of we in het camping restaurant wat te eten kunnen krijgen.

1. Ellen:
    14 mei 2016
    Wat ontzettend leuk om jullie belevenissen te volgen. Het gaat niet altijd zonder slag of stoot maar dat hoort wel een beetje bij jullie toch? Jullie lijken enorm te genieten en dat is het allerbelangrijkste. Wel fijn dat Ruud zo braaf is nu en luistert naar gegeven raad
    Veel plezier x
  2. Danielle:
    14 mei 2016
    Idd leuk om in jullie spoor mee te reizen. Zeer benieuwd naar de foto's.
  3. Louk:
    22 mei 2016
    Hi vakantiegangers
    Leuke verhalen en belevenissen, dat wordt nog wennen als jullie weer terug zijn. Bijna de zwembroek verloren zaten daar niet de sleutels in????
    Nog heel veel plezier.