lange reis

30 april 2016 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

Vandaag een lange reis voor de boeg. 450 km. Eigenlijk te ver maar dit kwam zo uit in onze reis planning. Spannende wegen,veel potholes(oftewel kraters in de weg) veel mensen die langs de kant lopen, dus voortdurend opletten. Onderweg een muziekje vanuit de bluetooth speaker. Een echte grote baviaan langs de kant van de weg!

Rond 15.30 arriveerden we bij de poort van de camping Swadini. De man die de slagboom opent vertelt ons eerst dat we absoluut geen eten voor de camper moeten laten liggen. Er zijn namelijk veel aapjes die zich verstoppen in de bomen en wachten tot de gelegenheid zich voordoet . Inderdaad een aapje gezien die snel wat eten wegpakt. Zodra we onze camper  op een plaatsje hebben gezet komt er een zwarte vrouw naar ons toe met de vraag of zij de was kan doen voor ons.

Dat voelt vreemd en bovendien we hebben nog niet veel wasgoed.

Heerlijk gezwommen , elk in een verschillend bad met een groot temperatuurverschil. Ruud in het zwembad van ruim 33 graden en ik in het bad van 26 graden. Allebei blij!

Heerlijk gegeten in het enige restaurant wat het park rijk was. Gedurende het eerste half uur waren we hier alleen. De echte zuid Afrikaner(blank, groot en vaak ook dik) zitten achter hun eigen Braai.

Nadat de wekker(per ongeluk) afging om 7.00 uur opgestaan en we zeer verbaasd waren dat er nog maar 1 kampeerstoel buiten stond.

Mogelijk de apen?? Eerst ons opgefrist en ons verbaasd over de overburen die hun opgespaarde afwas door een zwarte vrouw lieten doen.

Vervolgens zie ik ineens onze stoel op ongeveer 50 meter afstand. Een paar jongens vertelde dat zij deze hadden gevonden in de bush1 Mogelijk weggewaaid. We hebben onze twijfels maar zijn blij dat we elk weer kunnen zitten om ons ontbijtje te nuttigen.

1. Ellen:
    1 mei 2016
    Wat een stress zo ah begin van jullie reis op het vliegveld pff. Gelukkig is het goed gekomen. Leuk om jullie reis zo te volgen. Zo'n andere cultuur en daar word je meteen mee geconfronteerd. Verheug me nu al weer op het volgende verhaal
  2. Bert konings:
    3 mei 2016
    Leuk deze blog ,zag het nu pas heb me geabonneerd .
    Ben benieuwd naar de foto 's .
    Fijne vakantie geniet er van en ook van de heerlijke wijn daar.
  3. Danielle:
    4 mei 2016
    Leuk om jullie te volgen. En bijzondere ervaringen al. Ik las het verslag pas zojuist; had me eerder aangemeld als volger, zou een melding bij een (nieuw) bericht krijgen, maar dat is niet gebeurd (haha, vast mijn mailadres weer). Ik kijk nu gewoon regelmatig, want het zijn leuke verhalen. Veel plezier op de volgende etappe. xx
  4. Ellen:
    4 mei 2016
    Dat herken ik Danielle. Ik had me ook aangemeld en geen melding gekregen.