Krugerpark

5 mei 2016 - Mlilwane Wildlife Sanctuary, Swaziland

Maandag 1 mei

Ruim 250 km. afgelegd op weg naar het Krugerpark. Inmiddels iets meer gewend aan de auto, het landschap en de gewoontes van de bevolking. Er lopen veel mensen langs de kant van de weg, soms op busjes te wachten en soms op ogenschijnlijk niets.

Blijkbaar was dit een dichtbevolkt gebied want op meerdere plekken zien we marktkraampjes met dezelfde producten:. Sinaasappelen en avocado’s.

Niet gestopt bij deze kramen maar wel bij een winkelcentrum op zoek naar een broodje voor tussen de middag. Duidelijk een centrum voor de zwarte bevolking want dit keer werden wij als een bezienswaardigheid bekeken. Er waren zelfs kinderen die vanuit een auto naar ons riepen. Om eerlijk te zijn een vreemde gewaarwording maar hoewel het anders voelde waren de mensen niet onvriendelijk.

Rond 15.00 aangekomen bij het Krugerpark waar we allerlei papieren in moesten vullen en onze reservering moeten laten zien. Nadat Ruud 3x terug heeft gelopen naar de camper(om paspoorten te halen, reservering camping etc) mochten we het park in.

Een mooi plekje uitzoeken op camping Berg en Dal.

Behalve wat aapjes op de camping nog geen wilde dieren gezien. s’Avonds gegeten in het restaurant van de camping waar Ruud zich tegoed heeft gedaan aan een Koedoeschnitzel! Patricia heeft minder lef getoond en nam een burger.

De ober vertelde dat we bij het dessert geen ice cream konden krijgen. Dit zei hij wel zo’n 6x. Ook bij desserts waar in het geheel geen ijs aan te pas kwam! Wij vonden dit vermakelijk en sloten de avond met een goed humeur af.

Vanmorgen al rond 5.30 uur opgestaan om wild te kunnen spotten. Wisten eigenlijk niet toen we al waren opgestaan of we wel de camping af mochten rijden op dit tijdstip. Dus toch maar even douchen , broodje gegeten om rond 6.20 uur de camping af te rijden.

Gespannen,  voorzichtig rijdend tuurden we beiden naar buiten. Na een half uur struiken, bomen, stenen , zandvlaktes nam de concentratie af.

Voelde zelfs al weer wat slaap opkomen. Maar kijk heel in de verte zag Ruud een steen?.. die bewoog of toch een olifant?

Een afslag genomen waarna we op een hobbelig zandpaadje terecht kwamen..

Maar hier de eerste confrontatie met een olifant van een afstand van 3 meter.

We kregen de smaak te pakken en hebben vervolgens nog verschillende neushoorns, giraffen, impala’s, wildebeesten wilde zwijnen en wederom olifanten mogen zien. Toch erg de moeite waard.

Vanmiddag wat gelezen,  gezwommen en gewandeld rond de camping. Vanavond zelf spaghetti gekookt op elektrische kookplaten van de camping. Leek erg handig(zo heb je geen stank in de camper) maar weren overvallend door de plots vallende duisternis en de afstand. Is toch goed gekomen en nu tijd om naar bed te gaan omdat we morgen om 5.15 verwacht worden (in kleding met natuurlijke kleuren)bij de receptie te staan. We gaan een heuse walking safari maken onder begeleiding van een gids! Drie uur wandelen.

Wordt (hopelijk) vervolgd…

1. Ellen:
    5 mei 2016
    Geweldig! Ongelofelijk toch om dit soort dieren in het wild te zien! Zo'n wandeltocht lijkt me helemaal fantastisch.